Van harte welkom op de nieuwe website van Bobfans, een nieuwe “revolutie” voor Bobfans om ook de komende jaren er altijd voor jullie te zijn. Enkele maanden geleden begonnen we – in het geheim, als een verrassing voor Dany – aan een radicaal nieuwe opzet voor Bobfans, waarbij de hele opzet van de website op de schop ging.

De oude website draaide nog op een verouderde versie van Joomla, en na de aanpassing van Theme Parks News naar WordPress, was men daar zo enthousiast over dat er vrij snel gekozen werd om ook voor de nieuwe website van Bobfans met WordPress te werken. Dus begon er een traject waarbij een geheel nieuwe branding uitgewerkt werd voor Bobfans – stiekem achter de rug van Dany, als grote verrassing – waarbij we hoopten dat deze gesmaakt zou worden.

Midden in dit traject stelde Bobbejaanland een nieuwe huisstijl voor, waardoor het werk dat toen al uitgevoerd was, terug naar af ging. Een restant van deze huisstijl – die nooit volledig uitgewerkt werd – wil ik gerust toch nog tonen als een glimp van wat ooit kon zijn:

Wat ooit kon zijn, maar niet geweest is.

De basis van deze eerste aanzet voor rebranding was om de attracties en het park centraal te zetten. Er is niet 1 vast logo, maar er worden meerdere logo’s ontwikkeld met dezelfde basis. Dus was er een logo met bijvoorbeeld de Typhoon, maar ook andere attracties zoals de Sledge Hammer zouden een variant krijgen. Door de rebranding kozen we echter voor een andere richting, het zou namelijk zonde zijn om een volledig nieuwe huisstijl te ontwikkelen gebaseerd op een stijl die door het park niet meer gebruikt wordt.

Terug naar af dus, en we werkten door aan een nieuwe huisstijl die kan uitdragen waar Bobfans écht voor staat: liefde voor het park, liefde voor de geschiedenis van het park, Bobbejaan én Josée. Een huisstijl waarin de typische Bobbejaanland kleuren terug komen – rood en geel.
Een huisstijl waar nostalgie in verweven zit, waar ook weer de attracties naar boven komen. Dat bracht mij naar deze eerste pitch voor het nieuwe logo:

Bobfans, want wat straalt meer liefde uit dan het reuzenrad?

Soms komen dingen gewoon samen, zonder dat er teveel over nagedacht moet worden. En dat was het geval met deze huisstijl: deze kwam direct in mij op en het voelde direct juist aan. Op een druk bijgewoonde vergadering van het Bobfans team mocht ik met een klein hartje de nieuwe branding voorstellen, waarvan op dat moment slechts enkelen op de hoogte van waren. De vraag was of het in de smaak zou vallen, en dat viel zo hard in de smaak dat het logo en de nieuwe huisstijl direct omarmd werden door het hele team. En ik kon het mij niet laten om mijn eerste stapjes in animatie te zetten met het nieuwe logo…

Want geef toe, een reuzenrad moet toch bewegen, niet? Niet slecht voor mijn eerste animatie ooit

Na enkele maanden werken aan de nieuwe website, nieuwe branding en een style guide, kunnen we ondertussen de eerste versie van onze nieuwe website voorstellen, het beginpunt van onze rebranding. Want we zijn nog niet klaar, er komt nog heel wat aan in de komende maanden waarbij je steeds meer variaties gaat zien, pagina’s die steeds meer eigenheid gaan krijgen en natuurlijk – een hoop nieuwe content en foto’s. Bobfans is klaar voor de toekomst – op alle vlakken – en we hopen jullie allemaal snel in het park terug te kunnen zien!

Tot gauw in het park!

Het hele Bobfans team!

Categorized in:

Tagged in: